دسته‌بندی نشده

اشتباه رولکس اما ارزشمند

Rolexs mistake - اشتباه رولکس اما ارزشمند

به نظرتون رولکس چه اشتباهی کرده؟

اشتباه رولکس ازونجایی عجیبه که تمامی ساعت های ساخت رولکس از چند فیلتر دقیق رد شده و به هیچ عنوان موجب خطا در خط تولید نمیشه

خوب به این عکس دقت کنید!! اشتباه رولکس کجاست؟؟

photo 2023 10 16 01 45 37 - اشتباه رولکس اما ارزشمند

رولکس Air-King  مدلی پر طرفدار از برند رولکس مدلی که با طراحی خاص اعداد 3،6 و‌ 9 بسیار جذاب شده

اتفاق نادر زمانی اتفاق افتاد که خریدار اعلام کرد که به جای عدد 3 باز هم عدد 9 قرار گرفته.

شاید این موضوع در خط تولید ساعت ها اتفاقی عادی باشد، اما برای رولکس نه!

شاید این نقض در تمام بازار ها نقضی بزرگک باشد و شاید باعث کاهش قیمت اون محصول شود، اما در دنیای پر پیچ و خم ساعت ها میتواند جذابیت بالایی داشته باشد.

در واقع امتیازی برای خریدار خوشبخت به حساب بیاد، زیرا بدلیل این اشتباه نادر جذابیت بالایی برای کلکسیونر ها دارد.

 

این ساعت از چند فاکتور سود می برد. مهمترین آنها این واقعیت است که رولکس به ندرت چنین اشتباهی را مرتکب می شود – این همان چیزی است که ساعتی مانند این را در چشم نادر می کند.

بدلیل دقت بالای تکنسین های برند رولکس در بررسی نقض های ساعت ها این اتفاق نادر است. و به همین دلیل هم رولکس ایر کینگ سر از حراجی های ساعت درمیاره.

Boutros و Borgelt هر دو بر این باورند که نشانگر 9 اضافی در این Air-King تنها به ارزش بیشتر ساعت کمک می کند. بوتروس می‌گوید: «ما معتقدیم که آن را با قیمت قابل توجهی بالاتر از قیمت خرده‌فروشی‌اش به فروش خواهد رساند. (این قیمت خرده فروشی تقریباً 6200 دلار است.) براندون فرازین، متخصص ساعت در کریستیز، کمتر مطمئن است که اشتباهی مانند این فوراً ارزش این ساعت خاص را افزایش دهد، زیرا Air-King یک مدل رولکس چندان مورد توجه نیست. اما، او اضافه می کند، همه چیز می تواند به سرعت در بازار ساعت های قدیمی تغییر کند. فرازین می‌گوید: «سایر مدل‌هایی که در گذشته محبوب نبودند، مانند دیتونا با صفحه‌های عجیب و غریب/پل نیومن، اکنون یکی از پرطرفدارترین ساعت‌ها در جهان هستند. (تقریباً به طور قطع یک دست کم گفته شده است: Rolex Daytona پل نیومن گران ترین ساعت مچی فروخته شده است .)

و البته، سابقه ای وجود دارد که ساعت های آشفته، بی رنگ و دوست نداشتنی تبدیل به سوپراستارهای حراجی شوند. در واقع، کل دنیای حراج معمولاً اقلامی را به صورت اسمی تولید می‌کند که به قطعاتی بی‌نظیر تبدیل شده‌اند. به عنوان مثال، ساعت‌هایی با صفحه «گرمسیری» را در نظر بگیرید : «استوایی»، به هر حال، فقط یک راه عاشقانه برای گفتن این است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید به اندازه کافی رنگ اصلی صفحه را تغییر داده است. اما از آنجایی که صفحه استوایی یک ساعت را منحصر به فرد می کند، به نشانه ای از کلکسیونی تبدیل می شود.

بوتروس اشاره می‌کند که در حراج فیلیپس در ژنو در اوایل این ماه، رولکس دیتونا معیوب دیده می‌شد – یکی که کلمه «Daytona» را روی صفحه نمایش نداشت. این ساعت نزدیک به 57000 دلار فروخته شد. بوتروس می‌گوید: «بدون این خطا، قیمت ساعت تقریباً 20000 دلار است.

در مورد Air-King، بوتروس به ارزش فرضی حراج ضربه می زند: «ما ساعت را به طور محافظه کارانه تخمین می زنیم، احتمالاً بین 6000 تا 9000 دلار، و انتظار داریم چندین برابر [تقریبا سه برابر] تخمین پایین برای قیمت به دست آمده باشد. همانطور که برای دیتونا دیدیم.» مربیان خودیاری اغلب در مورد اینکه اشتباهات فقط فرصت هایی برای رشد هستند صحبت می کنند. به نظر می رسد که همین امر برای مقادیر ساعت نیز صادق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *